interaktiv tabla

Fejlődés az oktatásban – interaktív táblák és robotok Hozzászólok

Az élet minden területén fontos szerepet kapnak az innovatív eszközök és ez alól az oktatás sem lehet kivétel. Az iskolákban az első ilyen innovatív fejlesztés az interaktív tábla volt.

A tábla használatával a tanulás közös folyamattá válik, a diákok is jobban kiveszik a részüket az órai munkából. Ráadásul a mai gyerekek otthon vannak a kütyük világában, magabiztosan fognak bekapcsolódni a feladatokba.

A különböző korosztályok különböző feladatokra használhatják az interaktív táblát. A kisebbek játékos feladatokra, míg a nagyobbak akár elemzésekre is. A rendszert általában egy számítógép, egy projektor és egy szenzor alkotja. De nem is a felépítése fontos, hanem hogy mit ad a gyerekek számára.

 

Az interaktív tartalmakkal, amik lehetnek játékok vagy prezentációk is, a tanulókat lehet motiválni a gyors visszajelzésre és arra, hogy versenyezzenek akár az idővel, akár magukkal, akár diáktársaikkal. A prezentációk során nem csak azoknak hasznos a feladat megoldása, akik a táblánál állnak, hanem a többi diáknak is, mert így látják, hogy egy problémát többféleképpen is meg lehet oldani.

 

Miért jobb az interaktív tábla, mint a hagyományos?

A nagyobb diákok esetében a tanár új információkat is hozzá tud fűzni a látottakhoz, ki tudja emelni a lényeget, összefüggésekre világíthat rá vagy ábrákat rajzolhat fel a táblához tartozó toll segítségével. Így a tanulók érdeklődését jobban fent tudja tartani, mintha csak felolvasná látottakat.

A legtöbb táblaszoftver már támogatja a kollaboratív munkát is, vagyis a diákok saját eszközeikkel is bejelentkezhetnek a közös munkára, így részt vehetnek a feladatmegoldásban, hiszen a mobil eszközök kijelzőjére rajzolt/írt jelek megjelennek az interaktív táblán is.

Az interaktív táblák ezen tulajdonsága nagyon hasznos lehet a programozás elsajátításában is. A közös munka és a közös ötletelés segíti a feladatok megoldását. Ahogy a gyermek fejlődik a programozásban, úgy javul a számítástechnikai gondolkodása, a rendszerszemlélete, a kreativitás, és képes lesz kis részekre bontani a problémákat.

 

Ha pedig a programozás egy Makeblock mBot játékrobottal kezdjük el, akkor a gyerekek nem tanulásnak, sokkal inkább játéknak fogják érezni az időtöltést, miközben fejlődik a kommunikációs készségük és sokkal jobban fognak teljesíteni például matematikában is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük