Kezdőlap / Cikkek / A robotika előnyei a gyermekek számára

A robotika előnyei a gyermekek számára

Egyértelmű, hogy a tanulás legjobb és leghatékonyabb módja a játszva tanulás. A gyermekek rendkívül gyorsan tanulnak. A mai harmincasok gyermekkorában még csak a „téglafonok” voltak jelen, valamint a hatalmas, doboz formájú tévék. Ma minden megváltozott. Ha egy mai gyermeknek azt mondjuk, hogy rajzoljon egy telefont, érintőképernyős, szupervékony eszközt rajzol. Ha azt mondjuk, rajzoljon tévét, szinte biztos, hogy nagyképernyős, vékony televíziót rajzol.

Amikor gyermekek számára szervezünk foglalkozást, az első és legfontosabb szempont, hogy a kicsik érezzék jól magukat.

A robotika a gyermekek olyan szabadidős tevékenysége lehet, amely két izgalmas részből áll. Az első a robot megépítése, a második pedig, hogy életet adnak neki. Mivel ezt az élményt egyetlen másik játékuk sem adhatja meg nekik, a gyermekek a robotok nagy rajongói lesznek, és nem utolsó sorban ezzel tanulnak is.

A robotikával a gyermek programozást, logikus gondolkodást tanul, és rendkívül hamar él még sikerélményeket is. Alkotásainak csak tudása és kreativitása szabhat határt. Ha felmerül egy megoldásra váró probléma, bizony, kihívást jelent. Egy problémára ezer meg ezer megoldás létezik, és a legszebb az egészben, hogy a gyermek megtalálhatja a sajátját.

Ha a jövőbe tekintünk, kijelenthetjük, hogy az oktató robotok megteremtik a szükséges ismerteti alapokat az informatikusok, programozók számára.

A társadalmunk folyamatos változásban van, és a technológia egyre nagyobb szerephez jut. Emiatt nagyon is hasznos, hogy mi is és gyermekeink is tisztában legyenek az alapokkal.

A Hobbirobot csapata szeretné megalapozni a következő generációk informatikusainak, programozóinak ismereteit. Vajon mit hoz a jövő? Vajon milyen technológia újításokra számíthatunk? Azt hagyjuk csak gyermekeinkre! Az első lépés egy oktató robot beszerzése, amellyel játszva tanulhatnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.